[専門分野]
第二言語習得、 認知心理学、 外国語教育、 小学校英語
[所属学会]
大学英語教育学会、全国英語教育学会、 関西英語教育学会、 外国語教育メディア学会関西支部、 ことばの科学会、 小学校英語教育学会
[主な資格]
小学校英語指導者、 中学校教諭専修免許(英語)、高等学校教諭専修免許(英語)
出身都道府県 | 広島県 |
---|
2017年 | 関西学院大学言語コミュニケーション文化研究科博士課程前期課程修了 修士(言語教育学) |
---|---|
2020年 | 関西学院大学言語コミュニケーション文化研究科博士課程後期課程単位取得満期退学 |
2022年 | 博士(言語コミュニケーション文化)(関西学院大学) |
2007年 | 広島市立安北小学校 特別非常勤講師(外国語活動) |
---|---|
2017年 | 関西学院高等部 非常勤講師 |
2018年 | 関西学院大学人間福祉学部 非常勤講師 |
2019年 | 関西学院大学人間福祉学部 助教 |
2022年 | 周南公立大学 福祉情報学部 講師 |
【論文】
・Nishimura, H. (2022). The effects of practice on processing of formulaic and nonformulaic sequences for Japanese learners of English as a second language (Unpublished doctoral dissertation). Graduate School of Language, Communication, and Culture, Kwansei Gakuin University.
・Nishimura, H. (2021). Assessing oral reading accuracy and speed in English as a foreign language: An empirical investigation of high-school students in Japan. Human Welfare, 13(1), 105–118.
・Nishimura, H. (2020). Effects of silent English sentence reading training on processing formulaic and non-formulaic sequence knowledge in the L2 mental lexicon. Studies in English Language Teaching, 43 (KELES), 57–76.
・Nishimura, H., Haugh, S., Nakano, Y., & Ibaraki, S. (2020). Impact of presenting in L2 to foreign students on L2 motivation, attitudes, and selves. Human Welfare, 12(1), 119–131.
・Nishimura, H. (2018). Relationship between Japanese EFL learners’ formulaic sequence knowledge and their oral reading performance and vocabulary size. Language, Communication, and Culture, 15, 129–143.